Uutinen

Superpesis, Manse PP ja JULMA consulting vievät B2B-markkinoinnin uudelle tasolle

Superpesis, Manse PP Tampereelta ja JULMA consulting ovat aloittaneet uraauurtavan yhteistyön urheiluseuran B2B-markkinointiin liittyen. Tavoitteena on tehostaa ja suoraviivaistaa myyntiä, parantaa myyntiviestiä ja tuotteistusta sekä rakentaa kaikkia osapuolia hyödyttäviä dynaamisia malleja. JULMA consulting Oy on aiemminkin konsultoinut suomalaisia palloilujoukkueita yhteistyökumppanuuksien modernisoinnissa. Manse PP:llä on jo joukkue naisten Superpesiksessä ja pääsarjan portteja kolkutteleva miesjoukkue. Seura valikoitui pilottikokeiluun mukaan alueen kasvupotentiaalin myötä.

Kaupin pesäpallostadionin lehterit täyttyivät, kun Manse PP Tampereelta taisteli upeasti superpesispaikasta Pattijoen Urheilijoita vastaan viime syksynä. Kuva: Manse PP.

10.4.2017

B2B-markkinoinnilla tarkoitetaan suoraan yrityksille kohdistettua markkinointia erotuksena kuluttajille suunnatusta B2C-markkinoinnista. Kun useiden urheiluseurojen organisaatiot ovat suhteellisen ohuita, toimintatapojen tehokkuuteen tulee kiinnittää erityistä huomiota. Myyntimallin pitää olla oikein skaalattu, mutta kuitenkin volyymiltään riittävä yrityksiä ajatellen. Hankkeessa pyrittiinkin saamaan aikaan riittävä volyymi, turvaamaan tärkeät asiakaspotentiaalit, tehostamaan myyntiä tekevien avainhenkilöiden ajankäyttöä, nostamaan tuotteistusastetta, parantamaan myyntiviestiä, hakemaan markkinoilta sopivia lähestymiskulmia sekä poistamaan kaikilta osapuolilta liikaa aikaa vieviä toimenpiteitä.

– Koko Superpesiksen näkökulmasta tämä pilotti on erityisen kiinnostava. Koko pesäpalloliikkeen uuden strategian yhtenä kulmakivenä on kasvu isoissa kasvukeskuksissa ja tähän Manse PP:n ja JULMA Consulting Oy:n yhteistyö myynnin kehittämisen osalta sopii mainiosti. Odotamme innolla positiivisia tuloksia syksyn seurakokouksessa esitettäväksi, Superpesis Oy:n toimitusjohtaja Jussi Pyysalo kiittelee.

Hankkeessa luodaan uutta toimintakulttuuria. Manse PP valitsi myyntimalliksi hybridimyynnin, jossa yhdistyvät kasvokkain tapahtuvan F2F-myynnin ja etämyynnin parhaat puolet kulloisenkin tilanteen vaatimalla tavalla. Keskiössä on etänä tapahtuva 15 minuutin asiakaskartoitus, jossa kartoitetaan myyntiputken kannattavuus ja varmistetaan sen laatu. Manse PP Edustus ry:n puheenjohtaja Juha ”Upi” Antikainen kiittelee vuolaasti yhteistyötä JULMA consulting Oy:n kanssa.

– Tämä ei ollut vain tapaaminen, jossa sparrattiin myyntiä, vaan tehtiin kokonaisvaltainen toimintamallin muutos ja meidän työn järkeistäminen, Antikainen kiteyttää.

Manse PP:ssä heittäydyttiin ennakkoluulottomasti mukaan projektiin, jossa myynnin prosessit, sisällöt ja suunnitelmat viedään uudelle tasolle. Lisäksi hankkeessa hyödynnetään vuosien ajan myyntikentältä kerättyä Business Intelligence -dataa.

Aiheesta lisää

Lisätietoa JULMA consulting Oy:n kotisivuilla